شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

دکتر واعظی در جمع تجار و سرمایه گذاران استان اردبیل:

به دوران پسا تحریم بیندیشید

واعظي

پنج شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰


وزیر ارتباطات در نشست با تجار و سرمایه گذاران استان اردبیل، گفت: کنگره آمریکا چه برجام را بپذیرد یا نپذیرد، تحریم ها خاتمه یافته است و باید به دوران پسا تحریم اندیشید.

وایمکس نیوز - به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی با تبریک پیروزی بزرگ هسته ای به مقام معظم رهبری که با حمایت و هدایت خود باعث پیشرفت مذاکرات شد، گفت: این پیروزی از جمله وعده های رییس جمهور بود که با هدایت عالمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش تیم مذاکره کننده به نتیجه رسید و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگوار ایران آبرو آفرید. 

 

دکتر واعظی افزود: هر چند این توافق هنوز در مراحل آغازین است اما اثرات سیاسی خود را در جهان و منطقه گذاشته است و مطمئن باشید این کاری که صورت گرفته است به اندازه ای دقیق و محکم است که طبق برنامه و با قوت به پیش می رود و به نتیجه هم خواهد رسید.

وی با تاکید بر این که تحریم ها برای همیشه خاتمه یافته است، اظهار داشت: اتاق بازرگانی ایران و اتاق های استانی به ویژه استان های مرزی باید فضای گفت و گو را عوض کرده و به دنیای پساتحریم فکر کنند.

دکتر واعظی فضای روانی و سیاسی موجود را مناسب برای گشودن بازارهای جدید و فرصت های پیش آمده دانست و گفت: محصولات استان شما بازار خوبی دارد و می تواند از فرصت های جدید ایجاد شده سود ببرد.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: به عنوان مسسول کمیسیون اقتصادی آذربایجان و ترکیه از هرگونه کمک در افزایش سطح تعاملات حمایت می کنم.

دکتر واعظی همچنین از تلاش جهت گشایش مجدد بازارچه مرزی دو طرف خبر داد و افزود: فضای مذاکرات تغییر کرده است و اکنون می توان سطح ارتباطات را افزایش داد.

وی در ادامه از برنامه ریزی جهت سفر استاندار اردبیل با همراهی بخش خصوصی به باکو خبر داد و گفت: با این سفر انشاالله مشکلات باقیمانده حل و فصل خواهد شد.

دکتر واعظی با ابراز علاقه مندی به اشتغال حوزهICT  گفت: بیشتر به دنبال ایجاد هسته هایی متشکل از دانشمندان، متخصصان، پژوهشگران و فارغ التحصیلان اردبیلی هستم که به اشتغال آفرینی بینجامد.

وزیر ارتباطات در پایان با تقدیر از نمایندگان استان اردبیل که ارتباط بسیار نزدیک با دولت دارند، گفت: وظیفه خود می دانیم به این استان کمک کنیم تا هر چه سریع تر ارتقا یابد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو